Happy ‘BALI’ntine’s Day!

Astazi este Ziua Indragostitilor, asa ca m-am gandit sa va povestesc despre o destinatie exotica ideala pentru Valentine’s Day, indiferent ca e vorba de oameni indragostiti unul de celalalt sau de natura, distractie, surf, temple, spa-uri, arta si mestesuguri: BALI.

Insula Bali se afla in Indonezia. Arhipelagul Indonezian este cel mai mare din lume si numara 17.508 insule, dintre care 6000 sunt nelocuite.

Primul nostru contact cu Bali-ul a avut loc noaptea si nu ne-am format deloc o impresie buna. Sositi din elegantisimul Singapore, ne-am cazat fericiti la hotel si am iesit la plimbare plini de entuziasm, insa avut un adevarat soc: strazile aproape pustii erau acoperite de foarte multa mizerie, mormanele de gunoi raspandeau un miros intepator, iar cainii vagabonzi erau mult mai numerosi decat in Bucuresti, avand un aspect scheletic si amenintator.

A doua zi pe lumina am inceput sa descoperim incet-incet o alta fata a insulei si ne-a trecut senzatia de usoara greata capatata in seara sosirii.

Spre deosebire de restul tarii, Bali are o religie proprie aparte, o combinatie intre Hinduism si Budism, care confera insulei un farmec fantastic, punandu-si amprenta peste tot: de la case private si pravalii, pana la marile temple. Fiecare constructie are propriul altar („shrine”), care variaza ca dimensiuni de la foarte mic la foarte mare. De obicei pe altare se afla ofrande aduse zeilor: apa, fructe, flori, betisoare parfumate, etc. In dreptul fiecarei intrari, puse pe jos, se afla mici cosulete din frunze in care se pun ofrande pentru spiritele rele.

Arhitectura specifica este incarcata de elemente decorative, adesea foarte colorate. Arta si mestesugurile sunt o atractie importanta in Bali. Oraselul Ubud este renumit ca centru al artelor, mai cu seama pentru pictura si dans traditional.

Manufacturile unde se lucreaza obiecte si bijuterii din argint sau textile tip “batik” (= o tehnica traditionala de asezare a desenelor /culorilor pe panza utilizand ceara si instrumente speciale) pot fi vizitate, avand magazine cu o mare varietate de produse pe care daca esti un bun negociator le poti achizitiona la preturi incredibile. Acelasi lucru este valabil si pentru atelierele de pictura sau mobilier. Nu va speriati de pretul cerut la inceput. Negociati cu abilitate si rabdare si veti fi uimiti cat de mult va scadea cifra initiala.🙂 Va dau un exemplu: intr-un atelier de pictura din Ubud, am pus ochii pe o un tablou pe care ne-au cerut initial 700 de dolari. Intr-un final l-am cumparat cu 60.🙂

Insula are o natura destul de salbatica. Plajele sunt splendide: late, acoperite cu nisip, insa din pacate nu am putut face plaja “la plaja”, ci la hotel, pe marginea piscinei. Presupun ca se poate face plaja “la plaja” daca stai la un hotel care are private beach, insa nu a fost cazul nostru. In primul rand, apa oceanului este foarte agitata si e mai potrivita pentru surf decat pentru inot (de aceea vin si foarte multi surferi acolo, majoritatea australieni). In al doilea rand, bate destul de tare vantul dinspre apa. In al treilea rand, fiind European, esti asaltat din toate partile de localnici care fie:

a) Vor sa iti vanda ceva;

b) Vor sa faca pur si simplu conversatie (lucru aproape imposibil avand in vedere ca desi multi cred ca vorbesc engleza, foarte putini reusesc sa comunice vreun cuvant inteligibil); c) Vor sa se fotografieze cu tine. Ultima categorie este cea mai des intalnita, cea mai insistenta si cea mai stresanta. Nu stiu cum se face ca aproape toti au aparate foto la ei, indiferent de sex sau varsta si toti vor sa se pozeze cu tine. Cu cat esti mai blond, cu atat e mai rau. Ne distram de exasperarea sotzului meu (cel mai blond din grup, avand si ochii verzi pe de-asupra), care nu mai stia cum sa scape de admiratoare. Cel mai rau era ca nu venea nici macar una draguta. Fie aveau peste 50 de ani, fie aveau 1.50m inaltime si privirea in x, fie era una care facea cat doua. Pe cantar.

Vegetatia este luxurianta, verdele intens fiind omniprezent. Culturile de orez sunt spectaculoase, integrate in geografia si cultura insulei.

Din tot ce am vazut in aceasta calatorie, cel mai mult m-au impresionat templele. Arhitectura lor fantastica, amplasarea in spatii fabuloase, aerul de mister ce le invaluie, totul face ca amintirea lor sa fie una dintre cele mai vii si fascinante dintre multele imagini depozitate in sertarele mintii mele.

In cele 10 zile petrecute in Bali nu i-am explorat suficient comorile si imi doresc sa ne intoarcem candva pentru a continua ceea ce simt ca a ramas neterminat.🙂

Pana atunci, va doresc “Happy Valentine’s Day!” si va prezint in continuare povestea in imagini:

Această prezentare necesită JavaScript.

17 thoughts on “Happy ‘BALI’ntine’s Day!

1. Pingback: Propunere muzicala pentru V Day :P « Icepickk's Blog

2. „Cotropitoare” vegetatie, culori vii in tot ce este facut de mana omului minunat proiectate
    pe fondul verde al naturii!
    Imi plac imaginile si textul de prezentare!
    Scrii frumos si esti frumoasa! Sa fii tot pe atat de fericita!
    Pe langa tine, Slowaholic , pot calatori si eu n locuri in care -fizic- nu am cum ajunge.

3. Or fi scumpe insulele alea? Din 6000, poate găsesc una mai rezonabilă, să scap de Patria Hoţilor (PH). Deşi, după preţurile tablourilor şi ale celorlalte obiecte de artă, cred că am să mă mulţumesc numai cu minunatele tale fotografii… *sigh*

• Hahahahaha! Nu cred ca sunt de vanzare si chiar daca ar fi, ar fi cumplit de scumpe. Marea majoritate a tablourilor sunt super ieftine daca ai chef si timp sa negociezi. Pe unele cred ca le poti cumpara linistit cu 10 dolari.🙂

• Am să-ţi dau procură dac-o fi cazul. Eu sînt prea fraier la afaceri, cît cere atît îi dau. Clar, nu-s făcut pentru secolu’ ăsta (o fi vreunu’ potrivit pentru mine?).

• Ai vazut ‘Midnight in Paris’ al lui Woody Allen? Apropos de filme. Se pare ca oricat am idealiza noi trecutul, pana la urma tot timpul prezent este cel mai potrivit pentru noi.🙂

• Ciudat – sau poate nu – dar nu mi-au plăcut niciodată filmele lui Allen şi am stat departe de ele. Vreo traumă din copilărie, cine ştie…

Nu ştiu despre trecutul îndepărtat, însă cel puţin anii ’70 – pe care i-am trăit – mi-ar fi mult mai potriviţi decît secolul superficialităţii şi minciunii. Mai departe nu mă duc, fiindcă istoria e suficient de manipulată ca să n-am încredere în cărţi.

• Pai ai avut macar norocul sa traiesti intr-o vreme care ti-a placut. Mie nu prea imi place epoca in care traiesc, dar nu am de ales. Incerc sa vad numai partile pozitive. Sa stii ca ajuta!🙂
              Nici mie nu imi plac filmele de demult ale lui Woody Allen. Cu toate astea, iti recomand sa faci o exceptie pt „Midnight in Paris” si „Vicky, Cristina, Barcelona”. Nu cred ca vei fi dezamagit.🙂 Sunt printre putinele filme interesante vazute in ultimii ani (chiar daca nu am vazut eu foarte multe filme in ultima vreme, e clar ca apar din ce in ce mai putine filme bune, interesante, care sa iti ramana in minte si la mult timp dupa ce le-ai vizionat; pe marea majoritate le uit de a doua zi).

• Newsflash: america IS NOT the world!😉 Există cinematografie în multe alte colţuri ale lumii, care dă clasă ălora, de departe. Am văzut filme filipineze cu mult deasupra celor americane, cel puţin după umila mea părere. Şi asta tocmai prin simplitatea lor, prin apropierea faţă de spectator.

Am văzut filme franţuzeşti, japoneze, ruseşti, coreene, indiene… ce să mai, ce-am prins. Nu mai vreau să aud de „desenele animate” americane! Poate doar filmele mai vechi, cu actori adevăraţi şi joc de scenă real, nu desenat prin CGI.

Cred că la Woody Allen mă enervează mutra lui. Nu pot să-l sufăr, poţi să mă pici cu ceară (in a kinky way or not!😉 ), aşa că nu-ţi promit.🙂

• Uite vezi, avem ceva in comun. Si pe mine ma enerveaza mutra lui. Rau! Dar in filmele astea doua nu apare!🙂 E doar regizor. Si ai un bonus: pe langa actorii americani apar si actori europeni. Nu spun cine, ca sa fie surpriza, dar sunt actori foarte buni. Serios, incearca si vorbim pe urma. Nu garantez ca iti vor placea, dar nici pierdere de vreme totala nu va fi.🙂

• Te rog frumos: „cotita ca la Ploieşti” e privilegiul meu!😀 Va trebui să accepţi consecinţele.😆

Comentariu

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )